افراد بالای ۳۰سال، زنان باردار و بیماران کلیوی در بسیج ملی کنترل فشارخون به صورت رایگان غربالگری می شوند

۰۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۸ کد : ۲۲۲۴ اخبار روابط عمومی
تعداد بازدید:۷۶۹
افراد بالای ۳۰سال، زنان باردار و بیماران کلیوی در بسیج ملی کنترل فشارخون به صورت رایگان غربالگری می شوند . دکتر جواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل خبر داد : طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در منطقه سیستان برای ۱۴۷۱۲۵ نفر از افراد بالای ۳۰ سال به صورت رایگان اجرایی خواهد شد.

دکتر جواد  اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل خبر داد : طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در منطقه سیستان  برای ۱۴۷۱۲۵ نفر از افراد بالای ۳۰ سال به صورت رایگان اجرایی خواهد شد.

 

 وی اضافه کرد:  در این طرح به گروههای در معرض خطر از قبیل زنان باردار به تعداد ۴۶۷۵نفر و بیماران کلیوی به تعداد ۴۰۸ نفر نیز خدمت رسانی خواهد شد.

 

دکتر اکبری زاده خاطر نشان شد: ا توجه به اینکه نیمی از افراد از فشار خون خود اطلاعی ندارند جهت سنجش و اندازه گیری فشار خون این گروه از افراد، ۳۷۶ تیم عملیاتی در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاههای خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت در نظر گرفته شده است.

همشهربان محترم در صورت عدم امکان مراجعه به تیم های عملیاتی افراد می توانند پس از اندازه گیری فشار خون خود توسط فردی که توانایی اندازه گیری فشار خون را دارد،  فشار خون خود را در سامانه خود اظهاری به آدرس  salamat.gov.ir ثبت نمایند.

 

با اجرای این طرح و با همکاری مردم آن دسته از افرادی که از فشار خون خود آگاهی ندارند شناسایی می شوند و از مراقبت ها و درمان های لازم در زمینه کنترل بیماری فشار خون بالا بهره مند می شوند.


نظر شما :