اجرای طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در برنامه سلامت نوروزی ۹۷ - ۹۸

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۷:۵۵ کد : ۱۹۰۶ اخبار روابط عمومی
تعداد بازدید:۳۲۳
دکتر جواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفتند: همزمان با سراسر کشور طرح سلامت نوروزی در تمامی شهرستان های شمال استان سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد. وی افزود: حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی مهم ترین هدف اجرای این طرح می باشد.

دکتر جواد اکبری زاده معاون بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی زابل  گفتند:

 

  همزمان با سراسر کشور طرح سلامت نوروزی در تمامی شهرستان های شمال استان سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی مهم ترین هدف اجرای این طرح می باشد.

 

دکتر اکبری زاده اضافه کرد :  از دیگر اهداف اجرای این طرح ارتقای وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی ، ابزار کار ، تجهیزات و بهداشت ساختمان در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: به منظور اجرای هرچه بهتر و دقیق تر این طرح، تنظیم برنامه عملیاتی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط ارائه دهنده خدمت قرار گرفته، برنامه ریزی جهت انجام هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی با ادارات مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی و برنامه ریزی در خصوص اجرای مانور سلامت نوروزی از دیگر برنامه های  ضروری تعیین شده است.

 

این مسئول تصریح کرد: مانور سلامت نوروزی و همچنین اجرای طرح همزمان با سراسر کشور در روز 20 اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال 98 ادامه خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب در روزها و ساعت اداری و روزهای تعطیل در جهت کنترل و تشدید مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی و بین راهی و سامانه های آبرسانی خواهد بود، تاکید کرد: ثبت بازرسی ها و فعالیت‌ها در سامانه جامع بازرسی بهداشت محیط و گزارش آنها در بازه زمانی تعیین شده از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این طرح به شمار می رود.

 

دکتر اکبری زاده عنوان کرد: انجام نمونه برداری هدفمند از مواد غذایی سنتی و صنعتی در جهت تامین سلامت و امنیت مواد غذایی، تشدید بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و تفریحی به منظور کنترل و جلوگیری از عرضه مواد دخانی، انجام فعالیت های آموزشی و آگاه سازی بازرسین، جامعه و تولید رسانه های آموزشی از جمله بنر، پمفلت و تراکت و به کارگیری هرچه بیشتر تجهیزات کنترلی در بازدیدها و بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسین بهداشت محیط در طول اجرای طرح در دستور کار قرار گرفته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در پایان گفت:  تلفن ۱۹۰ جهت رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت می باشد و مردم در صورت شکایت می توانند با این شماره تماس بگیرند که در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.


نظر شما :